През изминалото десетилетие образователният сектор и корпорациите все повече използват обучения онлайн и под формата на игра. Геймификацията прави ученето вълнуващо, полезно и забавно, а ползите от нея са научно обосновани. Проучванията показват, че игровите елементи в обучението заинтригуват участниците, дават им чувство за постижение и десетократно увеличават трайността на усвоените знания в сравнение с традиционните методи като четене и слушане. Приложението на игрови елементи в тиймбилдинга доказано подобрява неговата ефективност.
Компютърните приложения играят все по-голяма роля в тиймбилдинг програмите. Хартията е заменена от дигитални устройства – смартфони, таблети и GPS системи. Геймификацията чрез технологии може да постигне силен интерес и готовност за участие, мотивация и по-трайни знания. С поглед напред към 2019 г., най-впечатляващият и ефективен тиймбилдинг ще включва VR технология както е в играта The Infinite Loop. В The Infinite Loop, членовете на екипа се редуват да носят VR очила, за да влязат във виртуален свят, докато останалите от екипа обменят важна информация, за да напреднат в нивата на играта.
За програми, които включват високотехнологични приспособления като Red Alert (на снимката по-горе) - персонализирани кутии със загадки. Програмите в стила на Escape стаите също стават все по-популярни, което позволява на участниците да влязат в различни светове и да приемат фиктивни роли, като същевременно развиват полезни умения. Отличен пример за това е Outbreak - Escape the Virus, програма, която изисква участниците да спасят света от смъртоносен вирус като разрешават задачи офлайн и онлайн с цел да се постигане пълно потапяне в програмата и максимална мотивация на участниците.
Как науката подкрепя геймификацията в обучението
Когато хората участват в занимания, стимулиращи телата и умовете им, тялото отделя хормона ендорфин. Ендорфините са невротрансмитери, които носят мотивация чрез усещане за постижение. Именно на това са основани програмите Go Team на Catalyst. Те поставят предизвикателство пред екипите и ако се справят успешно, ги награждават с точки, виртуална награда или преминаване на следващото ниво.
Риск и награда
Рискът и наградата още повече стимулират стремежа към постижения. Всички знаем колко пристрастяващи са покер машините и игри като пачинко и махджонг. В програмата Quickfire отборите трябва да рискуват жетоните си, за да участват в дадено предизвикателство. Ако го изпълнят, получават повече жетони, които могат да инвестират и така цикълът продължава. В резултат, екипите са напълно погълнати и мотивирани от играта.
Ендорфини
Познат проблем при зле замислените тиймбилдинг програми е липсата на ангажираност, когато един или повече членове на екипа стават пасивни наблюдатели. Геймификацията, находчивият дизайн и технологиите стимулират всички участници да се включат активно, а благодарение на ендорфините интересът им се покачва в хода на играта. Доказано е и че тези хормони помагат на хората да запомнят повече. Този научен факт е особено ценен при създаването на технологични тиймбилдинг игри. Ако в конференция или тиймбилдинг се включат въпроси и задачи, свързани например с темата на конференцията или фирмената визия, участниците ефективно ще възприемат информацията и трайно ще я запазят в паметта си.
Обратна връзка и възможност за напредък
Новите технологии са чудесен начин за екипите да получават постоянна, актуална и автоматична обратна връзка. Преди трябваше да чакат специално съобщение или дори края на заниманието, за да разберат как се справят. В технологичните програми на Catalyst отборите виждат актуализациите, отзивите и резултатите в реално време в хода на играта. Могат да получават окуражителни послания от водещия или другите участници чрез вградена система за съобщения. Чрез възможността да получават обратна връзка, когато пожелаят, всички отбори, а не само тези начело, могат да подобрят представянето си. Потенциалът за напредък е важен аспект от чувството на удовлетворение и щастие. Имайки това предвид, игрите на базата на мобилни приложения трябва да включват предизвикателства, изискващи многократното използване на едни и същи дадени умения. Catalyst прилага този принцип в своите технологични програми. Ярък пример са игрите Go Engage с цели като въвеждане на персонала в работата, ангажиране на конферентните делегати и др., които обикновено са част от електронно обучение. В случаи, когато резултатите не са еднозначни и затова се отбелязват не от самото приложение, а от водещия на играта, скала на оценяване, която окуражава екипите да чувстват, че се представят все по-добре, доказано повишава тяхната удовлетвореност и мотивация.
Елементите на игра в тиймбилдинга гарантирано стимулират интереса, мотивацията, задоволството и ефективното учене. Технологиите имат все по-важна роля за присъствието и ефикасността на игрови техники в тиймбилдинг програмите.